Wednesday, December 14, 2011

De kallar oss mods; cykelhjälm

Mest bara ett kvickt inlägg för att sopa bort dammet och putsa väck möglet innan jag sätter igång på allvar igen.

Straxt efter mitt förra inlägg valde jag att lämna den postapokalyptiska westernproduktionen. Anledningar behöver vi inte gå in på. Hur som helst klarar den sig utmärkt utan mig och kan följas på paltwestern.blogspot.com. Dock har jag en jäkla massa halvfärdig rekvisita för genren liggandes. Efterhand kommer jag att göra klart den och visa upp den här, för min egen skull, och så får det bli.

Så, bara ett halvår senare kommer nu cykelhjälmen i all sin prakt. Jag orkar inte gå in något djupare på processen emedan den torde vara ganska självförklarande. Ta en cykelhjälm, släng på en massa skrot, måla.

Jag vet att konceptet är både löjligt och ologiskt- en frigolithjälm med skruvar, huga, men det är det roliga med den sortens tematik. Man kan ta sig grova friheter i förhållandet mellan sunt förnuft/ kickass. Tänk Mad Max liksom. Civilisationens sargade lik hinner inte ens kallna förrän varenda kotte kvar på vår jord rusar ut i ödemarken och skrudar sig som Village People på revbensfrossa.






Gjordes på en eftermiddag tillsammans med Alex Ehn.

1 comment:

Daniel Johansson said...

Det är lugnt, vi tar in dig på högbudhetuppföljaren så du får en skälig lön för samma arbete ;)

Snyggt som fasen by the by!